Jag måste hitta balans

SUCK
jag har klarat av att sluta röka och att sluta snusa
men något som jag bara inte klarar är detta jävla
sockerberoende. Jag fortsätter att gå upp i vikt och
jag vet att det är mitt eget fel. Men jag kan vara
jätte ledsen, bestämma mig för att nu får de vara nog.
Tio minuter senare sitter jag med en godispåse
och munnen full. Blir så trött på det! Det enda som funkat
är lchf, då jag inte alls var sötsugen och om jag var det
kunde jag lura bort det. Men lchf är så extremt så
det känns inte som att jag klarar av att leva efter det.
Plus att mamma blev dålig av det och fortfarande har
problem med bodtrycket.

Hur får man kontrll på sockerberoende ?

Jag måste hitta balans.


Kommentarer
Postat av: Kat

prova DUKAN-dieten, fransman som utvecklade den i 30 år. Jag kör den nu, min andra vecka, går sakta men man blir inte lika sötsugen längre, visst känner man sug men man kan kontrollera sig. Googla dieten. D e typ en blandning mellan Atkins och GI

2010-11-19 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0